Ovo-vega Mindenmentes Kenyér és Vegán Sütőtökös-Karfiolkrémleves


Volt itthon egy karfiolom, némi sütőtököm és egy fehérrépám, úgyhogy készítettem belőle egy krémlevest. 


Találtam receptet amiből kiindulhattam, de mivel csak a karfiol volt itthon belőle meg a fokhagyma, kicsit megváltozott:
Sárgarépa helyett beletettem egy fél sütőtököt és egy szál fehérrépát.
A vöröshagymát teljesen kihagytam, viszont helyette felhasználtam egy fej fokhagymát (7-8 gerezd).
Illetve nem volt itthon semmilyen növényi tej, úgyhogy nemes egyszerűséggel kihagytam belőle :))

Remélem nektek is ízleni fog. Tesómnak automata-szemlehunyást eredményezett és nagy-nagy jófajta hümmögéseket. ;)

A bögre Juhász Borbála keramikus gyümölcse

Hozzávalók
  • 1 fej karfiol 
  • 1 szál fehérrépa 
  • fél sütőtök 
  • 1 evőkanál kókuszolaj 
  • 6 db fokhagyma (félbevágott) 2 db fokhagyma (szétpasszírozott) 
  • 3 bögre víz 
  • 1teáskanál himalájasó 
  • 1/4 teáskanál fehérbors 
  • Vegeta Natur természetes ételízesítő (nem tartalmaz nátrium-glutamátot)

Elkészítés
  1. Tisztítsuk meg és válasszuk szét darabjaira a karfiolt. 
  2. Melegítsük föl a kókuszolajat egy nagy edényben, és tegyük bele a feldarabolt sütőtököt (kb. 2 cm-es darabok), a 6 db félbevágott fokhagymát és a feldarabolt fehérrépát. 
  3. Süssük meg őket (lefedve) amíg meg nem puhulnak és aranybarnák nem lesznek (kb. 7 perc) 
  4. Adjuk hozzá a darabjaira szétválasztott karfiolt és süssük tovább, hogy megpuhuljon (kb. 10 perc) 
  5. Én már ezeknek a tetejére rászórtam némi sót és összekavartam vele. 
  6. Adjuk hozzá a vegetát, a vizet, a sót és a borsot. 
  7. Főzzük 35 percig. 
  8. Vegyük le a tűzről és adjuk hozzá a 2 db szétpasszírozott fokhagymagerezdet. 
  9. Miután kb. kihűlt turmixgépben pürésítsük meg. (Ha nincs ilyen gépetek, akkor lehet használni krumplipasszírozót is) 


A kenyér hozzávalóit nem változtattam meg (nagyon). Követtem a talált receptet kb..:)) 

Hozzávalók a kenyérhez
  • 5 tojás 
  • ⅔ bögre lenmagliszt 
  • 1⅓ bögre mandula (3/4), földimogyoró (1/4) és dióliszt (1/2). 
  • 1½ teáskanál szódabikarbóna 
  • ½ teáskanál himalájasó 
  • 2 teáskanál szezámolaj

Elkészítése
  1. Melegítsük fel a sütőt 175°-ra (hőlégkeveréses)
  2. Egy nagy tálban verjük fel a tojásokat.
  3. Adjuk hozzá a liszteket és a többi hozzávalót, és keverjünk belőle tésztát.
  4. Kókusz-olajazzuk (hidegen sajtolt-olajazzuk) ki az őzgerinc formánkat (vagy a saját kedvenc formádat), öntsük bele a tésztát és tegyük be a sütőbe.
  5. 25 perc alatt elkészül. (én villát használtam a megszondázásához)



બોન એપેટીટ :)

ami gudzsaráti nyelven azt jelenti:
jó étvágyat! :*


Nincsenek megjegyzések: