Vegán Tavasz Tekercsek




Hozzávalók a krémhez
  • 1/2 bögre földimogyoróliszt*
  • 1/4 bögre napraforgóliszt*
  • 1/4 bögre szezámmagliszt*
  • 2 evőkanál mustár (cukormentes)
  • 4-5 evőkanál hidegen sajtolt olaj (én szezámolajat használtam)
  • 1 teáskanál Himalája só

* A lisztek ne ijesszenek meg senkit, én is a jó öreg kávédarálón lisztesítettem ezeket a magvakat. Így olcsóbb. ;)

Elkészítés
  1. Száraz összetevőinket összekeverjük.
  2. Mustárral és szezámolajjal krémesítjük.
  3. Megkóstoljuk.
  4. Utósózzuk (ha kell).
  5. Kenyérre, vagy tavasztekercsbe kenjük.

Hozzávalók a töltelékhez
  • 1 db avokádó
  • 1 fél uborka
  • 2 db paradicsom
  • 1 negyed jégsaláta
  • 2 szál sárgarépa

További hozzávalók
  • rizspapír**

** Kedvenc lelőhelyem, az Ázsia Bt. a Fővám téren van közvetlenül a vásárcsarnok melletti sarkon. Általában itt olcsóbban jutok hozzá a dolgokhoz. ;)


Tavasztekercs elkészítés
  1. Előkészítünk egy tál langyos vizet. (akkora tálnyit, hogy a rizspapír beleférjen, és könnyedén ki tudjuk belőle halászni)
  2. Veszünk egy rizspapírt (gondosan ügyelve rá, hogy valóban egy legyen).
  3. Belemártjuk kb. fél percre a rizspapírunkat.
  4. Vágódeszkánkra helyezzük, és megtöltjük mindenféle jósággal (úgy, hogy mind a négy oldalán maradjon annyi hely, hogy össze tudjuk hajtogatni anélkül, hogy a töltelék kihullana. Én három-négy (női) ujjnyi távolságot hagytam.)
  5. Jobb és bal oldalról a töltelékre hajtogatjuk az immáron furcsa hajlékonysággal rendelkező rizspapírt.
  6. Majd az alsó leffencset ráhajtjuk, a töltelékre, beszorítjuk alá óvatosan és végiggöngyöljük. 
  7. Össze ragad magától, de kell neki egy kis idő. (Én úgy szoktam trükközni, hogy áthelyezem egy másik tálra a behajtással lefelé, hogy a saját súlya szorítsa le.)

Valahogy így kell majd kinéznie :)



Megj.: Ki is lehet sütni kevés kókuszolajon, nekem mindkét verzió nagyon ízlik, de inkább maradok a nyersnél.. :)


Kellemes alkotást, és eszegetést! :) 



Nincsenek megjegyzések: